Στο πλαίσιο του Προγράμματος, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική έρευνα πεδίου, προκειμένου να ανιχνευθεί κατά πόσον η συμμετοχή στο πρόγραμμα, επηρέασε τους μαθητές και τους καθηγητές που συμμετείχαν σε αυτό. Μέσα από την έρευνα, επιδιώξαμε να αντλήσουμε τα αναγκαία δεδομένα ώστε, στη συνέχεια, να υποβληθεί μία συνολική πρόταση προς τον Δήμο της Αθήνας, προκειμένου να σχεδιάσει έναν “Οδικό Χάρτη” για την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης στα ζητήματα της Κλιματικής Αλλαγής και της εξοικονόμησης ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα, επιδιώχθηκε να ανιχνευθούν οι γνώσεις και οι στάσεις, μαθητών και εκπαιδευτικών, σε θέματα προστασίας του κλίματος, πριν και μετά η συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα. Επίσης, καταγράφηκαν οι καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν στα σχολεία, αλλά και οι δυσκολίες και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος.
Στην έρευνα συμμετείχαν 73 σχολεία, 199 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι λειτούργησαν ως ερευνητές, και 730 μαθητές και μαθήτριες (10 από κάθε σχολείο). Είναι η πρώτη που πραγματοποιείται παρόμοια εκπαιδευτική έρευνα στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή τόσων σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, αναμένεται η προστιθέμενη αξία της να είναι σημαντική, καθώς τα συμπεράσματα της θα φωτίσουν όψεις της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία, που αποτελεί βασική επιδίωξη των ελληνικών αναλυτικών προγραμμάτων.
Την επιστημονική ευθύνη της έρευνας, μετά την υπογραφή σχετικού μνημονίου με το δήμο της Αθήνας, είχε το Εργαστήριο «Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων» της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνο Ουγκρίνη, ενώ υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας ήταν ο Δρ Παναγιώτης Πήλιουρας. Μετά από σχετική πρόταση, η υλοποίηση της έρευνας εγκρίθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.